OPIS SZKOLENIA 3DS MAX – POZIOM I – PODSTAWOWY – STACJONARNIE

Szkolenie 3ds Max umożliwia zdobycie podstawowych umiejętności tworzenia tworzenie własnych scen 3D, począwszy od modelowania obiektów przez materiały i oświetlenie aż po rendering przy użyciu silnika Arnold.

Szkolenie prowadzane jest metodą warsztatową, tzn. w niewielkich grupach (4-8 os.). Każdy uczestnik szkolenia ma swój dedykowany komputer do pracy w trakcie kursu zaopatrzony w najnowsze oprogramowanie. Dzięki temu prowadzący jest w stanie panować nad indywidualnymi postępami w nauce.

DLA KOGO PRZEZNACZONE JEST SZKOLENIE 3DS MAX – POZIOM I – PODSTAWOWY – STACJONARNIE

Szkolenie przeznaczone jest dla osób zamierzających rozpocząć pracę w programie 3ds Max. Podczas szkolenia uczestnicy opanują podstawową obsługę programu 3ds Max. Nauczą się  posługiwać narzędziami do modelowania, tworzenia obiektów, modyfikacji, nadawania materiałów, tekstur, oświetlenia, kompozycji sceny i podstaw renderingu w silniku Arnold.

Jeśli znasz już trochę oprogramowanie 3ds Max ale np. uczyłeś się na dużo starszej wersji albo chcesz odświeżyć wiedzę możesz skorzystać z opcji Szkolenia dedykowanego.

WYMAGANE UMIEJĘTNOŚCI DO WZIĘCIA UDZIAŁU W SZKOLENIU 3DS MAX – POZIOM I – PODSTAWOWY – STACJONARNIE

Biegła znajomość obsługi komputera wraz z systemem MS Windows.

DLACZEGO MY?

PCC Polska posiada ponad 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. Zapewniamy najwyższy poziom merytoryczny. Jest on na bieżąco weryfikowany dzięki ankietom wypełnianym przez uczestników po szkoleniu. Do każdego szkolenia przygotowywane są materiały dydaktyczne, które uczestnik dostaje w wersji drukowanej do pracy na zajęciach, oraz pliki ćwiczeniowe (jeśli sobie tego życzy) w wersji elektronicznej. Szkolenia kończą się krótkim egzaminem, weryfikującym zdobytą wiedzę, na podstawie którego wystawiane są Międzynarodowe Certyfikaty Autodesk. Jak pokazują statystyki, egzaminy zdaje ponad 97% naszych kursantów.

ZAKRES SZKOLENIA 3DS MAX – POZIOM I – PODSTAWOWY – STACJONARNIE:

Menu programu i omówienie jego elementów
  • Główne elementy interfejsu, menu, zakładki, paski narzędzi, skróty klawiszowe, modyfikowanie UI.
  • Okna widoku (Viewports) i ich konfiguracja: układ, wielkość, zestawy okien, sposoby, wyświetlania geometrii.
  • Praca z jednostkami wymiarów (Units setup).
  • Nawigacja w przestrzeni 3D: zoom, pan, rotate, fov.
  • Podstawowe skróty klawiaturowe.
Podstawy modelowania
  • Tworzenie obiektów podstawowych: box, sphere, etc. (Panel modyfikacji oraz podstawowe parametry obiektów: wysokość, szerokość, ilość segmentów itp.).
  • Używanie modyfikatorów oraz stosu modyfikatorów.
  • Podstawy brył niestandardowych (edit poly).
  • Podstawy rysowania krzywych (spline 2d, 3d).
  • Modelowanie złożone (extrude, lathe, loft).
  • Operacje typu boolean ( łączenie, dzielenie, itp.).
  • Modelowanie obiektów na podstawie ich zdjęć.
  • Praca z siatką obiektów (cięcie, dzielenie, osłabianie,
    zagęszczanie, dodawanie elementów itp.)
Praca z obiektami
  • Ustawianie i manipulacja obiektami w scenie.
  • Operacje select, move, rotate, scale, align, spacing tool itp.
  • Masowe rozmieszczanie obiektów.
  • Praca na warstwach, grupach oraz grupach zaznaczenia.
  • Układy odniesienia.
  • Praca z kamerą.
Materiały
  • Edytor Materiałów (Slate oraz compact Material editor), budowa i zasady działania.
  • Tworzenie własnych materiałów: ich rodzaje, struktura, parametry.
  • Typy cieniowania: Blinn, Phong, Metal.
  • Określanie parametrów: kolor, połyskliwość, przezroczystość.
  • Mapy: koloru (diffuse), nierówności (bump), odbić (reflection).
  • Definiowanie koloru, nierówności, odbić za pomocą zdjęć, oraz map proceduralnych (generatywnych).
  • Mapowanie obiektów: UVW Map. Układ i powtarzalność faktury, rozmieszczenie jej na obiekcie.
  • Praca z bibliotekami materiałów, otwieranie i zapisywanie materiałów.
  • Używanie gotowych materiałów.
Oświetlenie
  • Omówienie wszystkich rodzajów światła Arnold Light.
  • Tworzenie różnych typów światła.
  • Parametry: kolor, intensywność, wygaszanie światła.
  • Tworzenie oświetlenia naturalnego i sztucznego (dziennego i
    nocnego).
Rendering
  • Panel ustawień renderowania: rozdzielczość, jakość renderu, zapisywanie wyników pracy.
  • Ustawianie kolejki renderów.
  • Edycja Environment – tła / środowiska sceny.
Animacja – podstawy
  • Klatki kluczowe.
  • Praca z timeline.
  • Praca z trackview.
Inne
  • Dodatkowe elementy kursu oparte o indywidualnie dobierane przykłady w zależności od branży i zaawansowania kursantów.

O INSTRUKTORZE

Nasz instruktor jest doświadczonym szkoleniowcem. Od kilkunastu lat na co dzień pracuje w oprogramowaniu 3ds Max, korzystając z jego zaawansowanych funkcji. Praktyczna znajomość programu i wieloletnie doświadczenie w szkoleniach sprawia, że potrafi znakomicie poprowadzić osoby od poziomu początkującego do zaawansowanego.

* Informujemy, że szkolenie odbywa się po utworzeniu grupy min. 4 os. Termin szkolenia może ulec zmianie z uwagi na frekwencję.

* Przed zakupem szkolenia zapoznaj się z naszym REGULAMINEM.

Oprogramowanie CAD i 3D

Potrzebujesz oprogramowania?

Zapoznaj się z pełną ofertą naszych programów (AutoCAD, Inventor czy 3Ds Max) i sprzętu.
Odwiedź nasz sklep